Rinaldo Piaggio a jeho synové Enrico a Armando a Roberto Colannino

23. září 2011 v 21:46 | Giorgio |  09/2011
... Rinaldo Piaggio a jeho synové Enrico a Armando a Roberto Colannino ...
... Začátek ...
... Rinaldo Piaggio ...
(1864 - 1938)
... Společnost Piaggio byla založena v roce 1884 Rinaldem Piaggiem ...
... V Janově ...
... Přístav v Janově v současnosti ...
... Město Janov leží v kraji Ligurie, v provincii Janov ...
... Společnost Piaggio v Janově se z počátku zaměřila ...
... Na výrobu luxusních lodí ...
... Železničních kolejových vozidel ...
... Kolejových vozidel městské hromadné dopravy ...
... A dalších dopravních prostředků ...
... Městské hromadné dopravy ...
... V roce 1917 zakoupila továrnu v Pise a v roce 1921 zakoupila továrnu v Pontedera ...
... Továrny v Pise a v Pontedera vyráběly z počátku letecké vrtule a letecké motory a později vyráběly letadla. V době mezi dvěma světovými válkami byla společnost Piaggio ...
... Předním výrobcem letadel v Itálii ...
... V roce 1938 zakladatel společnosti Piaggio umírá ...
... Město Pisa ...
... Město Pontedera ...
... Města Pisa a Pontedera leží v Toskánsku, v provincii Pisa ...
... Bratři Enrico a Armando - začátek ...
... Po smrti zakladatele společnosti Piaggio Rinalda, Piaggia, v roce 1938 jak už jsme si shora řekli, převzali společnost jeho synové Enrico a Armando ...
... I za druhé světové války byla společnost Piaggio stále předním výrobcem letadel v Itálii. Z tohohle důvodu se strategicky důležité závody v Janově a v Pontedera staly cílem bombardování Američany ...
... A byly bombardováním zcela zničeny ...
... Italské letouny bojovaly v druhé světové válce na straně nacistického Německa ...
... Známé jsou například tyhle letouny značky Piaggio: v kategorii bitevních letounů letoun P 108A, v kategorii bombardovacích letounů letoun P 108B, v kategorii průzkumných a dopravních letadel letoun P 108C a v kategorii stíhacích letounů letoun P 119 ...
... Letoun P 108B ...
... Letoun P 119 ...
... Bratři Enrico a Armando chtěli společnost Piaggio samozřejmě zachránit ...
... A přemýšleli o poválečné výrobě, respektive o poválečné budoucnosti společnosti ...
... Rok 1943 až rok 1944...
... Ve shora uvedených letech vznikl skútr Vespa MP5 Paperino ...
... Konec druhé světové války ...
... Původní výrobní program společnosti Piaggio ...
... Nebyl v poválečných letech již zcela obnoven ...
... Bratři Enrico a Armando přemýšleli o zcela novém výrobním programu ...
... A o jeho realizaci ...
... "Měl by tohle být motorový dopravní prostředek dostupný pro všechny vrstvy obyvatelstva. Jeho výroba nesmí být tedy nikterak nákladná, musí být ekonomická," mohl možná přemýšlet například Enrico. Co já vím, co si Enrico myslel? "Měl by tohle být motorový dopravní prostředek dostupný pro všechny vrstvy obyvatelstva. Jeho provoz nesmí být tedy nikterak nákladný, musí být ekonomický," mohl možná přemýšlet například Armando. Co já vím, co si Armando myslel? ...
... Model nazvaný Vespa MP5 Paperino se však Enricovi příliš vzhledově nezamlouval. Z tohohle důvodu se obrátil na leteckého inženýra Corradina D'Ascania a požádal ho o přepracování desingu. Corradino D'Ascanio vytvořil v roce 1945 zcela nový a originální prototyp ...
... Rok 1945 - Vespa MP6 Protopipo ...
... A v roce 1946 ...
... Byl patentován první skútr ...
... Značky Vespa ...
... Model 98, kterého se ještě v roce 1946 prodalo dva tisíce pět set kusů ...
... Vespa = v italštině vosa ...
... Přesvěčte se, prosím, sami ...
... Je-li tohle ...
... Pravda ...
... Nebo ne?! ...

... Corradino D'Ascanio ...
(1.2.1891 Popoli - 6.8.1981 Pisa)
... Město Popoli leží ...
... V kraji Abruzzo, v provincii Peschia ...
... Enrico Piaggio ...
(22.2.1905 Pegli - 16.10.1965 Montopoli Val d'Arno)
... Město Pegli leží ...
... V kraji Ligurie, v provincii Janov ...
... Město Montopoli Val d'Arno leží ...
... V kraji Toskánsko, v provincii Pisa ...
... Armando Piaggo ...
(1901 - 1978)
... Slavná éra bratrů Enrica a Armanda - začátek ...
... V roce 1946, jak už jsme si shora řekli, vyrobili bratři Enrico a Armando Piaggio první skútr na světě nazvaný Vespa ...
... Skútr společnosti Piaggio značky Vespa se stal národním symbolem ...
... A chloubou ...
... Itálie ...
... Skútry společnosti Piaggio značky Vespa ...
... Byly prvními motorovými dopravními prostředky ...
... Které započaly motorizovat ...
... Celou poválečnou Itálii ...
... Enrico Piaggio mezi svými prvními výrobky ...
... Bratři Enrico a Armando ale nadále usilovně pracovali na nových modelech skútrů a na jejich dalších vylepšeních. I přes jejich občasné nezdary se stal jejich skútr značky Vespa nejprodávanější značkou skútrů ...
... V roce 1956 byl vyroben milióntý kus skútru značky Vespa ...

... Bratři Enrico a Armando - konec ...
... Podívej se, prosím, ještě jednou do muzea ...
... Piaggio v Pontedera ...
... Rok 1937 ...

... ‬V roce‭ ‬1959‭ koupil společnost Piaggio koncern Fiat se sídlem v Turíně a v roce 1964 si nechala společnost Piaggio světověznámou legendární značku Vespa patentovat ...
... Slavná éra bratrů Enrica a Armanda - konec ...
... Koncern Fiat byl založen v roce 1899 Giovannim Agnellim v Turíně ...
... Město Turín leží ...
... V kraji Piemont, v provincii Turín ...
... Giovanni Agnelli ...
(13.8.1866 ve Villar Perosa - 16.12.1945 Villar Perosa)
... V mládí se věnoval především vojenské kariéře v jezdectvu, ale v roce 1893 z armády odešel a a začal se věnovat obchodu. V roce 1899 vstoupit jako jeden z hlavních investorů do projektu nové automobilové továrny Fabbrica Italiana Automobili Torino a v následujících letech podnik zcela ovládl ...
... Giovanni Agnelli jako senátor na návštěvě ve svém rodišti ...
... Ve svém rodišti je i pochován ...
... Villar Perosa leží přibližně padesát kilometrů jihozápadně od Turína ...
... Roberto Colaninno - začátek ...
... Rok 2006 ...
... V polovině‭ ‬devadesátých ‬let minulého století hrozil světoznámé italské legendární značce Vespa zánik. Tehdy pomohl Roberto Colaninno,‭ ‬který investoval sto milionů euro a zavedl nejen nové technologické a pracovní postupy, ale provedl i komplexní modernizaci výrobních hal, včetně vybudování klimatizace a zabezpečil perfektní péči pro zaměstnance ...
... Roberto Colannino ...
(16.8.1943 Mantova)
... Město Mantova leží ...
... V kraji Lombardie, v provincii Lombardie ...
... Legendární značka Vespa se takhle opět stala vedoucí značkou na trhu skútrů v Evropě a znovu se pustila do boje o přízeň zákazníků ...
... Na celém světě ...
... Grazie, signore Colannino, jinak bych musel "přesedlat" z jízdního kola ...
... Moped Ciao se už pět let nevyrábí ...
... Ano, musel bych "přesedlat" z jízdního kola ...
... Patrně přímo do Fiatu ...
... Respektive do některého z výrobků shora uvedených značek ...
... Turín ...
... Torino ...
... Roberto Colaninno - konec ...
... Ciao! ...
... Piaggio Vespa ...
... Rinaldo Piaggio a jeho synové Enrico a Armando a Roberto Colannini ...
... Konec ...
... Finito ...
TOPlist
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Motto: Když jsme se vyhrnuli ze školy, tak jsme moc křičeli a moc jsme utíkali, jenom Páta Karel kráčel k domovu slušně, jelikož je pitomec. Potom jsme stáli před bijákem a čekali, až příjdou lidi, a šel taky pan Lokvenc s manželkou a Bejval přistoupil k němu, dal slušné pozdravení a ptal se: "Prosím Vás pane Lokvenc, vysvobodil ten herec milovanou bytost ze spárů lupičů?" ale pan Lokvenc se příšerně zachechtal a neřekl nám nic!
Věci vlastní jsou ty, na které můžeme mít svým rozhodnutím, vůlí a svým jednánín vliv. Jsou však věci, které změnit nemůžeme. Nemůžeme změnit, zda bude zítra pršet nebo ne. To je věc cizí. Jsou na nás nezávislé i takové věci, jako je povaha druhého člověka. Rozhodnutí změnit něco na sobě je realizovatelné, rozhodnutí změnit něco u druhého lze uskutečnit u dětí, které vychováváme. Potvrdilo se nám, že jakou má kdo povahu v třetí až páté třídě základní školy, takovou povahu má i v dospělosti!
Strýček Jaroslaw je bratr naší matky Šárky, středoškolský profesor, rád si hraje se slovy, kterým podkládá jiný, matoucí, obrazný až provokativní význam. S vážnou tváří si vymýšlí nebo upravuje různé příběhy, které vypravuje tak přesvědčivě, že mu naše matka a tetičky - jeho sestry Dana a Jitka - někdy neuvěří a když potom praskne, že to je pravda, volají pohoršeně: "Ale Járo!". Strýček Jaroslaw je vdovec a z manželství má dvě, dnes již dospělé, děti. Žije s přítelkyní na venkově nedaleko Vídně. Mezi jeho záliby patří i péče o dům a obytnou část zahrady.
... Strýček Jaroslaw má rád Itálii a Středozemní moře. Tam jezdí nejraději ...
... Lze ho spatřit i v České republice ...
... Zejména na Moravě, ve Slezsku ...
... A v Praze ...
... Od 1. ledna 2012 jsou komentáře moderované ...
... Jediným důvodem opatření je vyloučit komentáře s obsahem obchodního charakteru ...
16. září 2009
Jaroslav a Šárka




Počítadlo od 3.3.2010