"Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem," říkávala mi prababička aneb sto padesát let sjednocenné Itálie

29. září 2011 v 19:25 | Jurášek Benada |  09/2011
...Region Friuli-Venezia Giulia, provincie Udine, přímořské letovisko Lignano ...
... Moje oblíbené přímořské letovisko Lignano se skládá ze čtyř hlavních částí: první část se nazývá Sabbiadoro a je nejrušnějším místem tohohle přímořského letoviska. Vyznačuje se čilým denním i nočním životem a je především centrem zábavy. Nacházejí se zde kanceláře, některé z nejlepších obchodů, hotely, vily, byty, kempy, sportovní zařízení, noční kluby a dva přístavy. Na promenádách téhle části je, na straně jedné, tedy mnoho restaurací, kaváren, pizzerií a obchodů, ale zároveň se v téhle části, na straně druhé, nacházejí i oázy úplného klidu s vilkami, rezidencemi a elegantními hotely. Druhá část se nazývá Pineta a je relativně klidnější částí. Nachází se zde kemping a prázdninové centrum. Tahle část je elegantní zónou s originální spirálovou urbanistikou. Vily a hotely jsou napůl schované v množství zeleně. Třetí část se nazývá Riviera. Tahle část je nejklidnější částí a vyznačuje se množstvím zeleně. Nachází se zde přístav a kempink. Čtvrtá část se nazývá Punta Verde a nachází se zde přístav na řece Tagliamente ...
... Ke shora uvedeným částím se ještě vrátím v příštím článku ...
... Ale na ikonku zoologické zahrady si už můžeme kliknout na konci článku ...
... U shora uvedené agentury jsme si se ženou pronajali apartmán nacházející se v části Sabbiadoro přímořského letoviska ...
... Agenzia Teghil, Via Carnia 13 ...
... Pro čtenáře nejen od dvanácti let ...
... Pro diváky bez omezení věkové hranice ...
... Téměř vždy, ne-li vždy, přece jen výstižněji řečeno, když se ženou někam jedeme prožívám různá "dobrodružství", která bych jinak nikdy snad ani prožít nemohl. Někdy tohle bývá úsměvná legrace, ale někdy jsou tohle i vážnější věci, protože zejména v cizině by z tohohle mohly vzniknout a zcela jistě by vznikly velice závažné a velice nepříjemné komplikace. Například, když v cizině ztratíte osobní doklady nebo všechny peníze a současně se všemi penězi i bankovní kartu nebo ještě řečeno jinak, když si nedáváte dobrý pozor a někdo vám odcizí úplně všechno, včetně vašeho mobilního telefonu a včetně všech klíčů, které sebou v cizině máte, včetně klíčů od vašeho domova ...
... To potom trnete obavou a strachujete se, aby vás doma mezitím nevykradli, než se domů vůbec vrátíte. Nebo když se tohle všechno stane například několik hodin před odletem vašeho letadla. Jenom při pomyšlení, že by se tohle včechno stát mohlo, zejména v cizině a velice snadno ... Ale nechme raději tohohle ...
... V rezidenci Magnolie, na Via Annia 17, situované izolovaně v zahradě, se nacházejí pouze čtyřlůžkové a šestilůžkové apartmány. Náš čtyřlůžkový apartmán se skládal z obývacího pokoje s kuchyňským koutem, kde byla rozkládací pohovka (druhé lůžko rozkládací pohovky sloužilo jako případná přistýlka) a z téhle místnosti se vcházelo na lodžii a dále z ložnice. Z ložnice, kde bylo dloulůžko a v rohu místnosti další lůžko, se pak vcházelo na balkón. Do ložnice, prostorné koupelny s oknem vedoucím do zahrady, a na záchod se vcházelo samostatnými dveřmi z předsíně. V tomhle apartmánu byla mimo ledničky, televize a tak podobně i v ložnici ve zdi zabudovaná bezpečnostní schránka, skrytá za závěsem balkonových dveří. Rovněž i další servis perfektně fungoval. Jednou se stalo, že nám v koupeně praskla sprchová hadice. Netrvalo snad ani třicet minut po nahlášení téhle závady a přijel údržbář, který nám v koupelně prasklou sprchovou hadici vyměnil za novou, kterou si sebou hned přivezl, takže žádná velká oprava, ale pouze výměna. K tomuhle ještě dodám, že v téhle rezidenci jsme bydleli pouze my dva Češi (převážně v téhle rezidenci bydleli italské rodiny), a že v téhle rezidenci bylo tak příjemné bydlení, že bych tam vydržel bydlet od jara (od konce dubna, kdy začíná letní sezóna a apartmány se začínají pronajímat) až do podzimu (do konce září, kdy letní sezóna končí, poslední termín, kdy si ještě můžete apartmán v téhle rezidenci na týden pronajmout bývá od předposlední soboty do poslední soboty v září). Cena apartmánů je stanovena za týden pronájmu (neplatí se podle počtu ubytovaných osob). Pronájem apartmánů na počátku a na konci letní sezóny je nižší. Nejvyšší cena bývá čtrnáct dní uprostřed srpna, kdy je přibližně třikrát vyšší než na počátku a na konci letní sezóny. Cena za pronájem apartmánu je konečná, protože pokud pronajímatel vidí, že jste seriózní zákazníci, kteří uvnitř apartmánu nic nezničí, tak po vás vratnou kauci ani nepožaduje a když si sami po sobě, na konci svého pobytu, apartmán uklidíte, nemusíte uhradit ani cenu za závěrečný úklid. Zkrátka a dobře, nic dalšího už neplatíte, na rozdíl od mnoha cestovních kanceláří v České republice, které si účtují i další úhrady: například cenu za poskytnuté ložní povlečení, ručníky, plážový servis (lehátka a slunečník na pláži), za místo k parkování vašeho vozu a tak podobně. I cenu za pronájem apartmánu vám takovéhle cestovní kanceláře počítají podle počtu ubytovaných osob, což vás vyjde, jak u které cestovní kanceláře a ne snad příliš, ale přece jen více. Takhle nejen ušetříte, ale víte již předem do čeho jdete a co vás čeká. V tomhle je veliká výhoda, objednat si pobyt přímo u italské agentury, nepotřebujete žádného zprostředkovatele a stačí vám k vyřízení celé téhle věci po internetu, co já vím kolik? Pět minut? Déle snad tohle ani netrvá! ...
... Apartmány mají garážová stání uvnitř objektu, v podzemní garáži ...
... Pláž - základní informace o osmikilometrové písčité mořské pláži ...
... Začátek ...
... Pláž začíná v části Sabbiadoro, respektive začneme z tohohle konce ...
... Kde se nacházejí dva přístavy ...
... Jachetní přístav ...
... Darsena Porto Vecchio ...
... A turistický přístav Marina Punta Faro ...
... Pláž pokračuje přes část Pineta ...
... Laguna Marano omývá pevninu ze severovýchodu ...
... Pláž prochází kolem objektu Terrazza Mare ...
... Který společně ...
... S okolními plážemi žije rušným večerním ...
... A nočním životem ...
... Nedaleko mořského pobřeží se nachází ...
... Albatros - centro vacanze, které tvoří ...
... Villaggio Los Nidos ...
... Albatros - Aparthotel...
... Rezidence Airone ...
... Rezidence Antares ...
... Le Ville ...
... Le Ville tvoří: Villa Antonetta, Villa Constanza, Villa Gemma, Villa Nilva, Villa Navarra a Villa Formentina
... A přímo naproti se nachází ...
... Camping Sabbiadoro ...
... Pláž končí v části Riviera ...
... Se nachází Camping Village Pino Mare ...
... Pinia = druh borovice ...
... Na levém břehu řeky Tagliamento se nachází jachtařský přístav ...
... Darsena Marina Uno, nedaleko před jejím ústím do moře ...
... Na pravém břehu řeky Tagliamento, asi dva kilometry před jejím ústím do moře se nachází turistický přístav ...
... Marina Punta Verde ...
... Za řekou Tagliamento, která pramení v Alpách ...
... A jejíž tok je dlouhý ...
... Téměř dvě stě kilometrů ...
... Se nacházejí mořské pláže ...
... Sousedního přímořského letoviska Bibione ...
... Setkání po letech - začátek ..
... V supermarketu, na obrázku shora, na Via Tirrenia 10, jsem chtěl koupit pouze strouhanku, kterou potřebovala moje žena na obalování vepřových řízků. Jen z tohohle důvodu jsem do supermarketu šel ...
... Letní obuv značky Reebok, kterou jsem v supermarketu uviděl, a která byla právě v akci jsem si v supermarketu hned zakoupil, protože jsem právě takovéhle pantofle potřeboval. Když jsem potom u pokladny platil vyskytl se problém s cenou shora uvedené obuvi. Pokladní kamsi v téhle věci telefonovala, aby si cenu ověřila, což se jí patrně nepodařilo, protože nakonec, když se shora uvedenou obuví na okamžik od pokladny kamsi odešla, řekla omluvně za mnou stojícím zákazníkům: "Šupito arivo!" alespoň jsem jí takhle rozuměl. Přece se i v češtině říká: "šupito presto" a protože vím, že ve francouzštině, kterou jsem se čtyři roky učil, sloveso "arriver" znamená "přicházet" a viděl jsem pokladní od pokladny odcházet, tak jsem si tohle všechno hned "přeložil" a rozuměl jsem tomuhle, věděl jsem hned, že omluvně za mnou stojícím zákazníkům říká: "Příjdu hned!" nebo "Hned jsem zpět!" ...
... subito = v italštině hned ...
... arrivare = v italštině přijít ...
... Za mnou stojící muž a žena byl česky hovořící manželský pár. Tohle jsem v tomhle okamžiku ještě nevěděl. Teprve venku mi muž položil otázku: "Promiňte, prosím, nejste z Vyškova?" Připomínal jsem mu kohosi koho znal před lety. "Ne, nejsem z Vyškova," odpověděl jsem a nevzpomínal jsem si, že bych tohohle muže už někdy někde viděl. "Ale bydlel jsem tam kdysi, ale tohle bylo už před lety," doplnil jsem ještě k tomuhle. "Já jsem Jan B. ze Z.," představil se mi ...
... Byl jsem překvapen! ...
... Samozřejmě, že jsem si Jana B. ze Z. dobře pamatoval. "Ješíšmarjá, to seš ty Honzo!" řekl jsem! "Sedneme si a pokecáme!" rozhodl hned. "Vidím, kluci, že si máte o čem vyprávět!" poznamenala jeho paní ...
... V supermercato Eurospar se dobře nejen nakupuje ...
... Setkání po letech - konec ...
... Bydleli na Via della Quercia ...
... Nedaleko hotelu Bologna ...
... Pláž - základní informace o osmikilometrové písčité mořské pláži ...
... Konec ...
... Benvenuti a Lignano ...

... Ciao! ...
... Arrivederci ...
... Itálie je rozlohou téměř čtyřikrát a počtem obyvatel téměř šestkrát větší než Česká republika a má sedmdesát šest tisíc kilometrů pobřeží. Museli bychom více než třicet třikrát objet Českou republiku po státní hranici, abychom se k takhle vysokému číslu, sedmdesáti šesti tisícícům kilometrů dostali ...
... Olivier, jeho nový skútr Piaggio Vespa a jeho nová přítelkyně Alessandra aneb večerní dobrodružství ve sprchárně ...
... Začátek ...
... Sto padesát let sjednocené Itálie ...
... Vittorio Emanuele II. ...
... Král Sjednotitel ...
[14.3.1820 Turín (Království Sardinie) - 9.1.1878 Řím (Italské království)]
... Sardinsko - piemontský král a první král sjednocené Itálie ...
... Doba vlády ...
Od 28.7.1849 do 17.3.1861 a od 17.3.1861 do 9.1.1878
... Město Turín ...
... Ležící v regionu (kraji) Piemont, v provincii Turín ...
... Bylo centrem kulturního a revolučního hnutí za samostatnost a sjednocení Itálie a v letech 1861-1865 bylo vyhlášeno prvním hlavním městem Italského království ...
... Sto padesát let sjednocené Itálie ...
... Při příležitosti shora uvedeného výročí přišel koncen Fiat Group Automobiles SpA se sídlem v Turíně, respektive společnost Piaggio Vespa, společnost koncernu Fiat Group Automobiles SpA se sympatickým nápadem, který realizoval ...
... Speciální nabídka výrobce při příležitosti významného výročí ...
... Velice pěkný dárek k významnému národnímu výročí ...
... Sto padesáti letům sjednocené Itálie ...
... Konec ...
... Pokračování ...
... Piaggio Vespa ...
... Rád chodím kolem základní školy na Via Annia a je pravda, že když kolem téhle základní školy jdu, že tam Enrica a jeho kamarády ze základní školy Giusepeho Marcantonia Barettiho v Turíně vždy vidím, i když jsou právě letní prázdniny a v základní škole na Via Annia nikdo není. Tohle mi ale vůbec nevadí, protože si Enrica a jeho kamarády představuju v téhle základní škole ve školním roce. Minule, když jsem kolem téhle základní školy šel směrem k přístavu, tak právě proti mě jel, směrem od přístavu, na svém novém skútru Piaggio Vespa Olivier, italský kluk ze sousedství, ale jinak z Verony. A protože jsem u základní školy právě zahlédl i Enricova přítele Garrona, který nemá v knížce křestní jméno, tak mě tohle hned napadlo: "Přejmenuju ho z Antonia a Oliviera," což jsem hned provedl. Křestní jméno Antonio jsem Garronovi dal už kdysi dávno, ve svých dvanácti letech. Poslechněme si, co o svém příteli Garronovi říká nyní, po téhle novelizaci, Enrico: "Jeho otec je strojvůdcem na dráze v Latisaně, což je asi patnáct kilometrů z Lignana. Oliver je největší a nejsilnější z naší třídy na Via Annia. Dokonce zvihne lavici jednou rukou. Pořád něco jí a je přátelský. Ať po něm kluci ze třídy chtějí cokoli, tužku, gumu, papír, nožík a tak podobně, všechno každému hned půjčí nebo dá. Ve škole se však nesměje a skoro vůbec nemluví. A když se na něho podívám, vždycky se na mne usměje přivřenýma očima, jako by mi snad chtěl říct ...
... "Tak co, Enrico, jsme přátelé?" ...
... A ještě ikonka ...
... Jsem zplnomocněn prohlásit, že příběh Oliviera, jeho nového skútru Piaggio Vespa a jeho nové přítelkyně Alessandry aneb večerní dobrodružství ve sprchárně bude nejen poučný ...
... Samozřejmě, humor tomuhle příběhu chybět nebude ...
... Finito ...
TOPlist

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Motto: Když jsme se vyhrnuli ze školy, tak jsme moc křičeli a moc jsme utíkali, jenom Páta Karel kráčel k domovu slušně, jelikož je pitomec. Potom jsme stáli před bijákem a čekali, až příjdou lidi, a šel taky pan Lokvenc s manželkou a Bejval přistoupil k němu, dal slušné pozdravení a ptal se: "Prosím Vás pane Lokvenc, vysvobodil ten herec milovanou bytost ze spárů lupičů?" ale pan Lokvenc se příšerně zachechtal a neřekl nám nic!
Věci vlastní jsou ty, na které můžeme mít svým rozhodnutím, vůlí a svým jednánín vliv. Jsou však věci, které změnit nemůžeme. Nemůžeme změnit, zda bude zítra pršet nebo ne. To je věc cizí. Jsou na nás nezávislé i takové věci, jako je povaha druhého člověka. Rozhodnutí změnit něco na sobě je realizovatelné, rozhodnutí změnit něco u druhého lze uskutečnit u dětí, které vychováváme. Potvrdilo se nám, že jakou má kdo povahu v třetí až páté třídě základní školy, takovou povahu má i v dospělosti!
Strýček Jaroslaw je bratr naší matky Šárky, středoškolský profesor, rád si hraje se slovy, kterým podkládá jiný, matoucí, obrazný až provokativní význam. S vážnou tváří si vymýšlí nebo upravuje různé příběhy, které vypravuje tak přesvědčivě, že mu naše matka a tetičky - jeho sestry Dana a Jitka - někdy neuvěří a když potom praskne, že to je pravda, volají pohoršeně: "Ale Járo!". Strýček Jaroslaw je vdovec a z manželství má dvě, dnes již dospělé, děti. Žije s přítelkyní na venkově nedaleko Vídně. Mezi jeho záliby patří i péče o dům a obytnou část zahrady.
... Strýček Jaroslaw má rád Itálii a Středozemní moře. Tam jezdí nejraději ...
... Lze ho spatřit i v České republice ...
... Zejména na Moravě, ve Slezsku ...
... A v Praze ...
... Od 1. ledna 2012 jsou komentáře moderované ...
... Jediným důvodem opatření je vyloučit komentáře s obsahem obchodního charakteru ...